Det går inte längre...

Inte fan mår jag bättre... var tvungen att ta en Oxascand 10 mg igår... panik igen... ny c-sjukdom. Vill inte ens berätta vilken... skrev till min läkare på 1177 och väntar svar. Ville boka en tid. Det hjälpte inte att jag blev friad från gyn-c... ni kloka har rätt. Då flyttas mitt fokus till annat. Det går inte mer... det är värre än någonsin. Jag kan inte tänka på annat. Jag kommer troligen gå igenom hela kroppen med sjukdomsmisstankar... Nu när jag inte "har" gyn-c eller bröst-c då har jag det nån annanstans...
 
Tankarna har tagot över mitt liv totalt och jag vet inte hur jag ska komma ur det här. Nu känner jag IGEN att "bara jag inte har den här c-sjukdomen, då kommer allt vara bra". Men troligen är det inte så. Då dyker det upp nått annat. Orkar inte mer. Är helt slutkörd. Vad är det här för jävla liv egentligen? KBT biter ju inte på mig, och den andra terapiformen (MCT??) finns ju inte i mitt län, och jag kan ju inte åka till Stockholm flera veckor liksom... Det känns som jag är på väg att ge upp. Men mitt liv är en plåga. Katastrofal dödsångest och rädsla VARJE dag!!! När ska jag få leva, och inte bara överleva?
#1 - - Niclas :

Tycker du måste sluta med ditt försäkrande beteende. Sätt upp regler: ”Idag får jag bara Goggla i 5 min, ställa en fråga till min sambo och inte kontakta 1177”. Osv.

successivt minska beteendet

#2 - - Lena:

Kära du! Du anar inte hur jag känner igen mig i allt du skriver. Så fort jag har släppt ångesten för en sak så.finns något nytt där. Precis som du skriver har hjärnan vant sig vid konstant oro. Jag har också gått KBT utan effekt. Har verkligen ingen lösning, vill bara säga att du är inte ensam, vi är många med detta problem, tyvärr skäms man ofta för det. Kram på dig!