Ok dag igår... men inte idag...

Jobbade hela dagen igår, och har inte behövt ta någon tablett. Mina blödningar är tillbaka (!!!) mens?? Ja inte fasen vet jag, men jag har inte jätteångest över det eftersom jag ändå gjort en full gynundersökning. Jag gjorde i alla fall som läkaren sa. Jag har kontaktat en barnmorska, hon som skrev ut Kyleenan, och bett henne skriva ut en Mirena för utbyte. Så nu har jag fått tid den 29/1 för att byta spiral IGEN!!
 
OM det nu är så att "det återgår till det normala" kommer jag verkligen stå för att Kyleena må vara den sämsta skitspiralen någonsin. Uscha!! Nä tacka vet jag Mirena. Men men, vi får se hur det blir efter bytet.
 
Jag har inte fått något svar via 1177 från min läkare, trots att jag skrivit två gånger. Oroar mig för att han ska vara less på mig och bara tycker att jag är jobbig.
 
Idag har inte varit någon bra dag. Orkeslös...liksom matt i armar och ben... orkar typ inte ta mig för någonting. Har fortfarande lite hosta... ja ni kan ju gissa vilken sjukdom jag har ångest över!!! Lung-c såklart. Kan inte släppa tankarna, och jag vet vad ni tänker...
 
Senaste året har mest bestått i bc-ångest, eftersom mammografin analkades... sen blev det gyn-c eftersom cellprovet närmade sig... och så kom blödningarna... men nu är både mammografi och gyn kontrollerad utan anmärkning... men varför har jag hosta? "Kraxig" liksom...
 
Börjar tänka på viktnedgången också...precis som förra gången jag gick ner i vikt. Jag följer ju Viktväktarna och har nu gått ner 16 kg. Men hur vet jag att det beror på vv?? Det kanske är viktnedgång pga C ???? Jag kan inte tänka rationellt över huvudtaget. Jag kan inte tänka på nått annat än att jag skulle ha en c-sjukdom. Jag kan inte njuta av livet....
 
* När jag vaknar är jag först glad över att jag öht vaknar, sen sköljer paniken över mig inom en millisekund. Kollar i panik på telefonen för att se om jag har något missat samtal eller sms. Det kan ju ha hänt något farligt? Speceillt om barnen inte sover hemma vilket händer ganska ofta.
 
* Sen är det morgontoaletten. Vad är det som kommer ur min kropp? Måste granskas.
 
* Är allt som ofta svintrött och väldigt seg på morgnarna. Orkar inte ta mig för någonting utan gör en kopp kaffe och sätter mig vid datorn.
 
* Tankarna på C finns där heeela tiden. Jag kanske gör en macka eller gröt, men jag minns aldrig hur det smakar för tankarna är någon annanstans. Är mina barn borta måste jag ringa och smsa för att se så dom mår bra, och får jag inte svar direkt blir det panik.
 
* Försöker se nått på tv men hänger inte med i programmet eftersom tankarna på C tagit över... låtsas skratta om nån annan gör det, för att det inte ska märkas att jag är som jag är...
 
* Middag? Känns som ett helt maraton att laga... familjen njuter av det goda, medans jag bara matar på i ren rutin. Var det gott? Är jag mätt? Åt jag för mycket? Hinner inte känna efter dom känslorna eftersom ångesten tagit över och tankarna är på annat håll...
 
* Toabesök? För ofta? För sällan? Ångest över det...
 
Några punkter på hur en ledig dag kan vara för mig... jag sitter inte och googlar sjukdomar hela dagarna, har i princip slutat med det. Ser aldrig några program på tv som handlar om sjukdom eller sånt, försöker hålla mig borta. FÖrsöker distrahera mig med annat...fungerar föga... Mår oftast bäst precis innan jag ska lägga mig. Sova är bra. För då finns man liksom inte. IBLAND händer det att jag har mardrömmar om sjukdomar och dödsbesked, men *peppar peppar* så drömmer jag oftast om något helt alldagligt. Så sova är min enda paus i min ångest, annars finns den där hos mig dygnets alla vakna timmar. Kan inte släppa tankarna på att jag har en dödlig sjukdom, och hur det ska gå för barnen när mamma är borta. Mitt liv i ett nötskal...
 
#1 - - Tina:

Jag är så glad att jag hittat till din blogg. Lider med dig men skönt att man inte är ensam. Hela mitt liv kretsar kring rädsla för C-sjukdomen, att jag eller nåt av barnen ska drabbas. Känner så väl igen mig i känslan av att oroa sig så mycket att jag aldrig hinner njuta av livet. Ville bara skriva att du inte är ensam och skicka en kram i sommarvärmen. 😊