Helgen blev ett helvete

Det började väl i fredags egentligen. Efter en hyfsad vecka. Tog en Oxascand redan på jobbet vid 10 på förmiddagen. Kände mig irriterad i ögonen. Stod vid blodsockermätaren och började noja över diabetes typ 2. Vågade (som vanligt) inte kontrollera mitt eget blodsocker. Kan inte släppa tanken nu. Och anledningen till min stora skräck för diabetes typ 2, jo, för det kan vara ett första tecken på pankreas-c. Igår blev det både Oxascand och vin, och idag tog jag nyss en 10 mg tablett. 
 
Ska försöka att inte äta idag (hur bra det nu går). Jo jag har bestämt mig!! Jag ska INTE äta!! Sen ska jag ta ett blodsockerprov direkt när jag kommer till jobbet. Kollade senast i januari. Då var det 4,1 efter ett dygn fastande. 
 
NU ska jag bara vänta in att Oxascanden förhoppningsvis börjar verka. Mår verkligen skit precis nu!!