Låt det vara stress !!

Hittade en sida på nätet, där man beskriver fysiska symtom på stress... jag uppfyller ALLA på den listan...
 
 
Grejen är den, att är man hypokondriker som jag är, så har jag svårt att tro att alla dessa symtom "enbart" beror på stress... nytt för mig, är att jag fått halsbränna. Förr har jag fått det nån gång ibland, men nu har jag haft det flera dagar, och det börjar med en svidande känsla i maggropen och sen vidare att det liksom bränner i halsen...
 
VILL tro att det beror på stressen, och kombinationen med att jag käkat ganska mycket Ipren sista tiden. Ipren har ju den biverkningen, men alltså jag vet inte... I stället gnager tankarna om magsäcks/matstrupecancer... det har ju aldrig suttit i så här länge förut...
 
Mådde bra igår kväll efter vinet, men när klockan började närma sig midnatt och jag hade druckit ett par glas vin till, druckit 2 koppar kaffe, snusat 20 prillor och dessutom ätit potatisgratäng och kött kom den svidande känslan tillbaka... fick megaångest och gick och la mig för att sova.
 
Vaknar, har fortfarande äckelkänslan kvar. Har ätit lite vitt bröd och druckit Proviva till frukost. Inge kaffe. ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST ÅNGEST... 
 
Livrädd...
 
#1 - - Lena:

Hej!

Jag fann din blogg via Terapisnack, tror jag det var. Håller på att läsa igenom allt nu. Är själv extrem hypokondriker och varit det i över tio år (är en kvinna på 28 nu). I perioder har hypokondrin varit lugnare, men nu under sommaren har den eskalerat till oehörda proportioner. Jag lider av ångestproblematik i övrigt också, men just denna hälsoångest håller på att knäcka mig totalt nu.

För ett par månader sedan betalade jag 700 spänn för att få komma till en privatläkare snabbt och kolla upp ett födelsemärke. Fick ett lugnande besked. Nu har det dock hänt igen; Jag har sedan 5 veckor tillbaka en svullen lymfkörtel på ena sidan av halsen. Varit hos läkaren flera gånger och de har känt på den, samt tagit blodprover som visade sig vara helt normala. Läkaren har remitterat mig till röntgen om några veckor för, som hon uttryckte det "lugna mina nerver". Hon sa även att jag inte behöver oroa mig alls.

Men jag googlar ju givetvis och hittar en massa hemskheter. Gör ju inte saken bättre att jag inte haft någon infektion eller något som vanligtvis kan få lymfkörtlar att svullna upp. Fattar inte hur jag ska stå ut att vänta på undersökning i flera veckor. Min sambo håller på att gå i taket p g a att detta är allt jag pratar om just nu.

Kan liksom inte uppskatta livet för det här gnager hela tiden i mig, tänker att jag är döende. Stundvis får jag sån ångest att jag nästan blir svim-/kräkfärdig.

Om du vill utbyta lite erfarenheter eller bara prata av dig lite (jag skulle verkligen behöva prata med någon som förstår ångesten det innebär att lida av hypokondri) så kan du väl maila mig på adressen som ska komma med i kommentaren?

Mvh Lena